26 de març de 2013

MIRAR SENSE VEURE, Una Història de l'art oculta


Totes les sessiona aniràn a càrrec de Conxita Coll, professora d’història de l’art de l’Escola d’Art i Disseny de Sant Cugat i Entretallers



Dimecres, 3 d’abril de 2013, a les 19 h
Mantegna, el primer “artista”
De Mantegna, pintor del Renaixement que no és dels més populars, en diem el primer artista perquè és el primer pintor que va reivindicar un reconeixement intel·lectual i social més alt, com a pintor; que va lluitar per la independència d’esperit i de moviments, que va exigir ser tractat amb consideració, en tots els aspectes, pel fet de ser un artista complert, la representació del somni humanista.

Dimecres 10 d’abril de 2013, a les 19 h
El codi Miquel Àngel
De l’obra de Miquel Àngel analitzarem les pintures realitzades a la Capella Sixtina, tant les de la volta com les del Judici Final, per desvetllar, en clau esotèrica, el significat que amaguen les figures d’aquesta obra que és la que, segons Goethe, ens dóna la mesura d’on pot arribar l’ésser humà.

Dimecres 8 de maig, a les 19 h
Nascut sota el signe de Saturn. Els pintors suïcides.
La vida i les obres dels pintors “maleïts”, els que han trencat o han viscut al marge de les normes socials del seu temps, els que han tingut la pintura com a únic motiu de la seva existència, els de les turbulències de l’ànima expressades en la seva obra i en la seva vida.

Dimecres 29 de maig, a les 19 h
Gerard Terborch i la pintura de gènere holandesa
A Holanda, en el segle XVII, la burgesia, fundada en el benestar com a mostra de posició social i com a classe dominant en el poder de les ciutats, converteix en objecte de l’art la part de la realitat que és propietat de l’individu, de la família: la casa.
Aquesta domesticitat que neix en aquesta Holanda protestant del Barroc, la trobem reflectida en pintors com  Gerard Terborch, Pieter de Hoock, Vermeer de Delft... que en els seus quadres fan visible allò anímic d’aquella societat.

Divendres 7 de juny, a les 19 h
Monet, l’obsessió per la llum
Una obra de Claude Monet, “Impressió del sol ixent” va donar nom a un moviment, l’Impressionisme, que canvia radicalment la funció del quadre, la temàtica del relat i la concepció de l’artista.
La llum serà l’element  que determinarà l’aparença, l’instant serà la fixació de la realitat, allò efímer es convertirà en inacabable.

Dimecres 19 de juny, a les 19 h
Toulouse Lautrec i el naixement de la bohèmia
Final de segle, París, el centre del món i Montmartre, de l’univers. Estudis, bars, tallers, balls… on els artistes discuteixen, s’exalten i viuen al marge d’una societat que ni els entén ni vol fer-ho.
Henri de Toulouse-Lautrec, el pintor de la tendresa irònica, de la delicadesa punyent, de l’amorosa caricatura dóna vida a uns personatges cruament reals que viuen, com ell, a cor obert. I els pinta a ells perquè, com va dir : “Per què no posar a una berruga un pèl, si així la fem més bella?”

Totes les sessiona aniràn a càrrec de Conxita Coll, professora d’història de l’art de l’Escola d’Art i Disseny de Sant Cugat i Entretallers

Entrada lliure, aforament limitat

Més informació:
Museu de Sant Cugat
Pl. de l’Om, 1
08172 Sant Cugat del Vallès
T. 936759951

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Dóna'ns una mica de temps i el publiquem!